Warning: Creating default object from empty value in /home/aboutlit/domains/kaunouostas.lt/public_html/wp-content/themes/continuum/functions/admin-hooks.php on line 160

Uncategorized

Naujos istorijos pradžia


Warning: Missing argument 2 for wpdb::prepare(), called in /home/aboutlit/domains/kaunouostas.lt/public_html/wp-content/plugins/sharebar/sharebar.php on line 112 and defined in /home/aboutlit/domains/kaunouostas.lt/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1202

Taip jau susiklostė gyvenimas, kad aš gyvenu Kaune, Nemuno pakrantėje. Čia aš gimiau, čia užaugau ir aš dar pamenu tuos laikus , kai judėjimas upe buvo panašus i šių dienų judėjimą autostrada Kaunas – Vilnius. Savo pirmą katerį aš įsigijau būdamas 17 metu ir žvelgiant į tuščią upę kasdien manę aplankydavo mintys .. kažką reiktu keisti  . Paskutiniuosius penkerius metus aš plaukiojau senuoju, laiku patikrintu ir patvariu „Прогресс 4” su Volvo Penta 450 varikliu. Viską, ką jau galima buvo su draugais ištyrinėti, mes aplankėme. Pasiekėm ir Kaliningradą ir kanalais buvom nuplaukę iki Cherniahovsko ir visos Kuršių marios žinomos skersai ir išilgai. Mūsų upėmis – Nemunu, Nerimi ir dar sovietiniais laikais Nevėžiu toli nenuplauksi. Bet visur, kur buvo galima pabuvot Lietuvoje, per pastaruosius 40 metų mes apsilankėm. Ir štai kartą, sėdėdami Kuršių nerijos kuopų papėdėje “šiltoje kompanijoje“ ir žvelgiant į eilinį nuostabų saulėleidį, gimė idėja ar neapiplaukus viso pasaulio? Savaime suprantama gimė ir sekantis klausymas, o  kuo? Galima aišku ir su „Прогресс 4”, ypač kai žmonijos istorija dar ir ne tokias avantiūras pamena. Ir turint omenyje, kad gyvenu aš šalyje kur vyro gyvenimo vidurkis yra 64 metai, o man ir mano draugui jau suėjo 60.. akivaizdu kad mums nėra ko prarast. Toliau sekė ilga ir išsami diskusija kuriuos metu sprendėm aibę klausimų. Atsimenant kad mūsų krašte padoraus serviso ir netgi paprasčiausios degalinės nerasi, klausymų dėl to nesumažėjo. Aišku, galima buvo pasirinkti daugelio naujųjų „škiperių“ kelią … PIRKTI … bet juk mes senieji aligatoriai, paprastų kelių neieškom!

Mano draugas turi nemaža laivų statybos patirtį (savo rankomis), kuria ir buvo nuspręsta vadovautis, jo inžinierinės mintys ne kartą mus stebino. Ypač mums buvo patrauklus jo paskutinysis projektas, kuris buvo statomas remiantis UFFO FOKSO teoriniais paskaičiavimais (trimaranas). Į vandenį jis buvo nuleistas 1974 metais, kiek apkarpytame pavidale, ir tuo metu jis buvo varomas dviems “Вихрь 25”. Bet didžiųjų perversmų laikais išgaravo nežinoma kryptim, matyt iškeliavo kokio nors vagies materialinės padėties gerinimui. Nes buvo pagamintas iš aliuminio.

Tai kelionė į Kaliningradą vokiečių iškastu kanalu nuo Sovetsko iki Kaliningrado. Po jos dar buvo kelionė Nemunu į Baltarusiją.

Taigi projekto pagrindas buvo, tuo labiau kad tai buvo ilgais eksploatacijos metais  patikrinta konstrukcija. O ir konstrukcinė medžiaga irgi buvo iš anksto žinoma. Visi kas netingėjo, matė lėktuvo nusileidimą į Hudson upę ir nieko, nutūpė ir išplaukė. Įdomu ar kokia kita medžiaga atlaikytu tokius išbandymus. Nieko patvaresnio negu lėktuvai žmonija kol kas neišrado, na nebent garvežius, bet ten niekas apie kilogramus negalvoja. O mums reikia mažiausiai tona kuro paimt ir greitį iki 100km/val pageidautina išvystyt.


Ir bene svarbiausia priežastis privertusi pasirinkti trimarano konstrukciją, tai mūsų „mergaičių“ pažadas. Dar kai diskusija apie statybas buvo tik prasidėjus, mūsų „mergaitės“ (neminėsiu jų amžiaus) pareiškė, kad jeigu bus laivas su miegamuoju salonu ir plačiu deniu, mums buvo įteiktas pažadas įvaldyti pilvo šokį … tebūnie tai dovana mums. Ir koks vyras galėtu atsispirti tokiai pagundai. Ir štai kas įdomiausia, ar tau 16, ar 66, mums norisi tikėti jų pasakom. Nors tenka pripažint kad ir mūsų planai neatrodė sveiki, bent jau mūsų moterų akimis. Bet juk ne moterys sprendžia kada eiti į mamutų medžioklę. Praėjo 3 metai.

Pagal senai susiklosčiusias tradicijas, mūsų fantazijų vaisiaus išbandymas vyko su pirmaisiais šalčiais. Juk negalima laužyti tradicijų. Tiesa visagalis suteikė mums kelių saulėtų dienų malonę. Ir kažkaip liežuvis neapsiverčia vadinti šį laikotarpį bobų vasara, tai MŪSŲ VASARA.

Kalbant sąžiningai, o kitaip ir negali pasakot apie savo rankų darbo vaisių, tai mes ir patys buvom maloniai nustebinti rezultatu. Esant borto aukščiui virš vandens 120 cm, turint pilno dydžio miegamąją kajutę ir nemažu šoninių ir priekinių užstiklinimu, jausmas toks, tarsi sėdėtum namuose ant sofos, tik televizijos tetrūksta, iškart nusprendėm kad bus. Su Optimax 135 ir bendru 1.5 tonos svorių lengvai išvystėme 70 km/val greitį. Tiesa variklis išvyste iki 6500 apsuku. 19 colių sraigtas akivaizdžiai netinka, kitokio tuo metu mes neturėjom. Keičiant keleivių kiekį 2,4,6 praktiškai jokios reakcijos. Ir kas įdomiausia, esant priešpriešiniam vėjui greitis pastebimai didėja, matyt suveikia oro pagalvės efektas.. visgi trimaranas. Manom, su 23 colių sraigtu išvystysim iki 80 km/val greitį, na o toliau jau aukštoji matematika.

Tags: ,


Fatal error: Uncaught Exception: 190: Invalid OAuth access token signature. (190) thrown in /home/aboutlit/domains/kaunouostas.lt/public_html/wp-content/plugins/seo-facebook-comments/facebook/base_facebook.php on line 1044